Forschungsfelder
Die Forschungsinteressen von Prof. Geiger liegen vorranging im Business-to-Business-Marketing mit einem Schwerpunkt auf der Verhandlungsforschung. Doch auch Fragestellungen des Pricings, der Marktforschung sowie der Entscheidungsfindung von jungen Unternehmen stehen bei Prof. Geiger aktuell auf der Agenda. Hierzu gehören folgende laufende Projekte:
- Does investor influence foster innovation in new ventures? The mediating role of effectual and causal decision logics (mit Florian Dost, BTU Cottbus, und Tobias Frese, ehem. FU Berlin)
- Issue packaging strategies in complex multi-issue negotiations (mit Hong Zhang, Johan Majer und Roman Trötschel, Leuphana Universität Lüneburg)
- Common fate in collective bargaining (mit Marko Warsitzka, Michel Mann und Roman Trötschel, alle Leuphana Universität Lüneburg)
- "Is the buyer really king?" The impact of buyer and seller roles on economic negotiation outcomes: a meta analysis (mit Andreas Salmen, BTU Cottbus, und Alfred Zerres, Unversiteit Amsterdam)
- Determinants of companies’ adaptability in times of crises: The case of COVID 19 (mit Katarzyna Mroczek-Dąbrowska, Aleksandra Kania und Anna Matysek-Jędrych, Wirtschaftsuniversität Posen)
- Do “effectuators” suffer less from overconfidence bias than “causators”? The case of ventures’ innovation outcomes (mit Diemo Urbig, Florian Dost, beide BTU Cottbus, und Tobias Frese, ehem. FU Berlin)
Neben seinen eigenen Forschungsprojekten ist Professor Geiger Associate Editor von Group Decision & Negotiation sowie Mitglied des Editorial Boards von Industrial Marketing Management.
Als Ad Hoc-Gutachter war er darüber hinaus zuletzt für die folgenden Zeitschriften tätig:
- Business & Information Systems Engineering
- Cogent Business & Management
- Computers & Education
- Computers in Human Behavior
- In-Mind
- International Journal of Conflict Management
- Journal of Business and Industrial Marketing
- Journal of Personal Selling & Sales Management
- Journal of Strategic Contracting and Negotiation
- Negotiation & Conflict Management Research
- Police Practice & Research: An International Journal
- Small Business Economics